Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tudom, ez egy "rettegett" tárgy. Vajon miért?
Hisz gondolkodásra, az ész csiszolására szolgál(na), azon fölül, hogy megtanuljuk kiszámolni a fizetésünkön kívül a kamatainkat is. Hogy ne csapjanak be bennünket.
Igaz precíz tantárgy, de annak is kell lennie.
Thalész annakidején 50 ökröt áldozott föl az isteneknek, tétele "megtalálásáért". Azóta minden ökör retteg a matematikától.
Igaz lenne? Nem hiszem. Csak annak kell "félnie", aki nem logikusan (vagy sehogy sem) tanul, itt a bemagolás semmit nem ér, csak azt tekinthetjük tudásnak, amit (másutt is) fel tudsz használni, be tudod építeni a logikádba.
Ha arra is tudsz válaszolni, hogy miért és nem csak arra, hogy mennyi. Ehhez az kell, hogy ne maradjon rés a tudásodon. Legyen továbbra is "a matematika a tiszta ész bátor fényűzése".
Persze a gyakorlati élet is fontos, hogy olvasnád most ezt,ha nem lettek volna matematikusok (Gauss, Bolyai, Neumann)?

Miért nem meszeli ki a skót a házát kívülről? Hogy nagyobb legyen az udvar.
Ezt a viccet szinte mindig "elsütöttem", ha a tananyagban a határérték-számításhoz érkeztünk. Jelenleg középiskolában a sorozatok határértéke, a differenciálszámítás, az integrálszámítás nem tananyag középszinten. Ha azonban a terület- és térfogatszámítás tárgyalását tekintjük nem ilyen egyértelmű az infinitezimális számítások mellőzése. Maguk a fogalmak (terület, térfogat) bevezetése is erre alapul, nem is beszélve a kör és a gömb tárgyalásáról. Hagyjuk ki ezt is? Kevés, nagyon kevés olyan anyagrész van a matematikában, amelyikről valaki nem tudná megmagyarázni, hogy nehéz és fölösleges. Van azonban másik út, mely nem oly precíz, de logikus. No meg kár lenne a poénért is! Használjunk közelítéseket!

A mértani sor gyakorlatiasan.

Grafikus segédprogram  az integrálszámítás szemléltetéséhez.

Hogyan fogalmazták meg elődeink a tételeket?
Például így: Az nagytiszteletű senior Euler professor Urunk nevezetes léniájárúl
Vétessék az egyigyí triangulum ortogonális tzentrálisa. Vétessék még ezek megett ezen háromszeglemény nehézkedési tzentrálisa. Vétessék még ugyanezen triangulum főtzirkulációjának tzentrálisa. Mutattassék meg, hogy imígyen három oly pontnak adatott definiandus, miket is az Úr az ő nagy bölcsességében egy léniára teremte.

Ugye nehezen érthető. A „fordítást” is megleled…

Sok évvel ezelőtt volt egy ötletem az általános iskolások versenyeztetésére, Agycsavaró néven szervezzük évente. A Cseri lapján kutakodj régi feladatsorok után.

Kockázzunk?

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.